بیماری کرونای جدید یا همان کووید ۱۹ به دلیل ناشناخته بودن و سرعت انتشار و ابتلا، جهان را با وضعیت جدیدی روبه‌رو کرد. کمبود و در برخی موارد نبود آگاهی از راه‌های پیشگیری و مقابله نیز مزیت بر علت شد تا جهان همزمان به ۲ پاندمی‌کووید ۱۹ و اضطراب مبتلا شود.

بنفشه حیرت نگاری

بنفشه حیرت‌نگاری / روان‌شناس بالینی، فیلم درمانگر : بیماری کرونای جدید یا همان کووید ۱۹ به دلیل ناشناخته بودن و سرعت انتشار و ابتلا، جهان را با وضعیت جدیدی روبه‌رو کرد. کمبود و در برخی موارد نبود آگاهی از راه‌های پیشگیری و مقابله نیز مزیت بر علت شد تا جهان همزمان به ۲ پاندمی‌کووید ۱۹ و اضطراب مبتلا شود. یکی از باورهای اشتباه مصون بودن کودکان از ابتلا به کرونا بود که در گذر زمان مشخص شد کودکان هم به این بیماری مبتلا می‌شوند. از این شماره یکی از روانشناسان نکاتی را ارائه می‌دهد تا به والدین در کاهش استرس خود و فرزندانشان کمک کند.  
روزهای اول شیوع بیماری اطلاعات منتشرشده حاکی از آن بود که افراد مسن و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای چون ناراحتی‌های قلبی و ریوی دارند به این بیماری مبتلا می‌شوند ودرصد ابتلای کودکان بسیار پایین و ناچیز است. همین اطلاعات سبب شد تا موارد آموزشی و محافظتی کمتر روی کودکان متمرکز شود، اما امروزه در کشور در ابتلاهای جدید شاهد موارد عدیده‌ای از ابتلای کودکان در سنین گوناگون هستیم که نشانه این واقعیت است که بشر هنوز شناخت کافی از رفتار و چگونگی عملکرد این ویروس نوظهور ندارد. بنابراین در چنین موقعیتی، آموزش موارد بهداشتی و مراقبتی و همچنین چگونگی آشنایی کودکان با این بیماری به گونه‌ای که دچار اضطراب و استرس نشوند، اهمیت دارد.  

  • نخستین نکته‌ای که باید مود توجه قرار گیرد این است که والدین باید در مورد این بیماری و نقش خود کودک در حفظ سلامتی‌اش با او صحبت کنند. بهتر است پدر و مادرها منتظر نباشند تا فرزندشان در مورد بیماری کرونا از آنها سؤال کند، بلکه پیشقدم شوند و با او صحبت کنند و موارد بهداشتی و آموزشی را با او در میان بگذارند.  
  • نکته دوم این است که والدین سعی کنند شرایط فرزندان خود را بیشتر درک کنند. توصیه می‌شود والدین تغییرات روند زندگی فرزندان را نسبت به روال معمول در نظر بگیرند و با توجه به تفاوت‌هایی که در روند همیشگی زندگی ایجاد شده، با او گفت‌وگو و تبادل نظر کنند.  
  • نکته سوم اینکه پدر و مادرها اجازه دهند فرزندانشان از احساسات و افکارشان صحبت کنند، به حرف‌هایشان گوش دهند و آنها هم احساسات و افکار خود را به زبانی قابل درک برای فرزندشان بیان کنند.  
  • نکته چهارم، وقتی کودک سؤالی در مورد بیماری کرونا می‌پرسد که پدر و مادرها جوابش را نمی‌دانند، خیلی راحت بگویند «نمی‌دانم» و همراه با هم پاسخ را جست‌وجو کنند.  

کد خبر 528179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha